teisipäev, 22. aprill 2014

Minu sinine kevad

Üleeile roomasin mööda oma aeda ja pärast mööda metsa.








Kuna piltide hulgast valiku tegemine käib kevadiselt uimasele mulle üle jõu, jätsin selle tegemata.

---

Midagi teemavälist ka. Mingil seletamatul põhjusel mind häirib, kui emakeeles kõneldes kasutatakse võõrkeelseid värdsõnu olemasolevate maakeelsete asemel. Näiteks tänaselt koolituselt: "ma näitan teile kuidas käntseldamine käib". Misasi? Tühistamine ikka... Teiseks ei ole ma ikka veel päriselt aru saanud, mis loomad on hipsterid ja millega süüakse "vintage stiilis" asju, rääkimata sellest, kuidas maakeeles seda viimast sõna hääldama peaks. Jah, olengi aeglane. Võibolla 10 aasta pärast... aga siis on juba uued stiilid ja sõnad ja ma olen ikka maailmast paar sammu maha jäänud. Siis juba ehk lausa viis või seitse sammu. Oh. Mida Pratchett ütleski? Loojal oli olnud maailma kokkupanemise juures hulk märkimisväärselt häid ideid, kuid maailma mõistetavakstegemine nende sekka ei kuulunud. Ja ma pole veel neljakümnenengi. Karta on, et aeg asja ei paranda. Kui minus ei ole grammi eestki eesrindlikkust ja uuendusmeelsust praegu, pole seda ka enam loota. Sama lugu on ka esinduslikkusega (jäängi matsiks oma kommetelt ja riietumiselt). Ja maailm tuhiseb must led-tulukeste vilkudes ja poplaule üürates mööda, kui mina kraaviservas konnalaulu kuulan. Ei tea, kas ma olen millestki ilma jäänud? Ise ei saa ju aru, ei oska puudust tunda ega midagi.

1 kommentaar:

Hundi ulg ütles ...


Aga mina tean, mis või kes on hipster!